Zelfstandig worden moet na je uren

Uiteraard is mijn registratie als zelfstandige nog niet in orde geraakt. Wat dacht je, dat ik zoiets snel ging regelen? Er zijn een hoop stomme kleine spulletjes die ervoor zorgen dat ik het nog niet in orde heb gebracht.

Als zelfstandige heb je natuurlijk best een echte boekhouder om je te helpen met al die vervelende kleine financiële prullen. En ja, een goede boekhouder, waar vind je die? Het moet iemand zijn die toch hopelijk een hele tijd mee kan gaan, en die toch een belangrijke rol gaat spelen. Enfin, voor al die vragen raadde mijn vader mij aan om eens langs Unizo te gaan. En ik ken ondertussen het nu van een overkoepelende vereniging, dus dat kan ook voordelen geven.

Nu, gelukkig ga ik dit niet alleen doen. Hans wilt ook wat gaan bijklussen, en wilt zich ook registreren. We willen dus samen gaan, maar raad eens wanneer zij bij Unizo de deur dicht doen? Om half vijf! En een middagpauze van twaalf tot één. Dus als je nu al een job hebt, en je wilt zelfstandige in bijberoep worden, moet je daar al een dag verlof voor nemen. Dat had misschien toch iets klantvriendelijker gekund…


