Spaghetti-code?

Even een opvolging over mijn City-Live-job. Er is nog een extra concept bijgekomen: voor de controle van de IRC-server ga ik Twisted gebruiken, een “event-driven networking engine” in Python. Er zitten een hoop handige zaken in om snel een eigen server of client voor een hoop protocols te schrijven. Om het toch een beetje fatsoenlijk te doen, lees ik nu de documentatie, maar ik heb de indruk dat die toch niet zo geweldig consistent geschreven is. Binnen één hoofdstuk wordt er stevig over en weer gesprongen: ze beginnen één voorbeeld uit te werken, en dan begint het plots over iets heel anders. Voor nu zal het volstaan, maar ik zal het beestjesboek toch maar op mijn leeslijstje zetten (kent er iemand trouwens een gemakkelijk programma om te klasseren welke boeken je al gelezen hebt of nog wilt lezen? Iets met ook een web-component (of volledig web-based), dat ik het hier ook kan integreren)

Het wordt zo trouwens weer interessanter om terug een abonnement te nemen op Safari Books Online, waarmee je boeken van een hoop technische uitgevers on-line kan lezen. Het kost wel genoeg (ik had vroeger een abonnement voor 5 boeken tegelijk, die honderd euro had ik er voor over), maar ja, ik moet nu toch onkosten maken? Of neen, eerst mijn registratie in orde maken, anders tellen die onkosten nog niet. Grrr…


