Safari en del.icio.us

Als er iemand weet hoe ik gemakkelijk mijn bookmarks van Safari kan synchroniseren met del.icio.us, dan kan ik ook met die hype meedoen. Pas op, het moet echt two-way-synchronisatie zijn, en het moet transparant verlopen. Apple heeft voor de bookmarks een sync-schema gepubliceerd, dus moet het mogelijk zijn daar een sync client voor te schrijven. Je hebt nu wel Safarilicious dat de upload doet, en delicious2safari dat het de andere kant uit doet, maar niets dat beide functionaliteiten combineert, en fatsoenlijk verpakt (dus via de Sync Services werkt).

Ik zou natuurlijk naar Firefox kunnen overstappen, dat daar uiteraard een hoop add-ins voor heeft, maar ik hou nogal van mijn Safari, het voelt op OS X toch iets vlotter en natuurlijker aan dan Firefox.

Hmm, ik heb eigenlijk alle tools voorhanden, misschien dat ik het dan gewoon zelf zou moeten proberen? Maar dan toch pas na alle andere dingen die ik nog moet doenšŸ™‚

4 Reacties to “Safari en del.icio.us”

  1. Rygir Says:

    De Firefox plugins zouden u toch tegenvallen hoor; ik ken er geeneen die upload synchroniseert, alleen een aantal die ze op verschillende manieren presenteren. De officiele plugin doet niet veel meer dan een stel knoppen toevoegen die automatisch de popup tevoorschijn halen… teleurstellend.

    Overigens zijn er aantal concurrerende diensten, en dan is het wel interessant om weten dat deze door yahoo overgenomen is. Ik meen dat netscape z’n homepage had omgevormd tot iets gelijkaardigs en helemaal geintegreerd met hun “firefox kloon”.

    En ik wou del.irio.us nog vermelden, een open source del.icio.us kloon met tags! Maar ik las daar net over : “Will shutdown. Users are moved to Simpy! “

  2. SeeSharp Says:

    Ben ook nog steeds op zoek naar zo’n plug-in. Al iets gevonden inmiddels?
    Trouwens de officiƫle Firefox del.icio.us plug-in werkt wel twee kanten op hoor!

  3. cheezy Says:

    Nog niets gevonden, maar ik heb wel geƫxperimenteerd met Sync Services, en dat is eigenlijk niet zo moeilijk. Je zou het zelfs in Python kunnen doen (al moet ik dan wel zien hoe het terug integreert met de rest). Ik zal eens naar de Firefox-extensie kijken om te zien hoe zij de mapping doen van de folders naar de tags van del.icio.us.

  4. Kris Says:

    We zijn nu een goed jaar later dan de originele post en eerlijk gezegd ben ik nog niks anders of beters tegengekomen dan Safarilicious en delicious2safari …. toch maar Firefox dan?

Reacties zijn gesloten.


