Nieuwe regels

Geen computer meer na tien uur ’s avonds. In het weekend zelfs na acht uur. Er zijn belangrijker zaken in het leven. En de nadelen van een avondje/nachtje doorwerken wegen voor mij niet op tegen het verlies dat ik erna heb. Ik kan blijkbaar niet meer lang opblijven zonder de dag (soms zelfs dagen) erna echt mottig te zijn, wat niet echt handig is als je moet gaan werken.

’t Is ook een manier om me tegen overwerken te beschermen: een groot deel van mijn werk kan ik in theorie van overal, en op elk moment doen, gesteld dat ik verbonden ben met internet. Dat betekent dat ik thuis de keuze heb: ofwel werken voor Lithium of City-Live, en factureren, ofwel werken aan die andere zaken die ik nog moet doen, maar die evengoed een beetje uitgesteld kunnen worden: mijn eindwerk, het jaarverslag van VVS, … De keuze is dan gemakkelijk gemaakt. Om dit te voorkomen, een simpele maar harde regel: ik beperk mijn eigen computertijd.

Dus als je me nog on-line ziet na die uren: zeg dat ik moet gaan slapen! Ik hoop dat het niet nodig zal zijn. Gisteren heb ik het de eerste keer gedaan, ook al wou ik dit nog schrijven, en nog twee andere posts, en nog snel-snel een DVD’tje rippen: ik heb mij gewoon neergezet met de tekst van Web-informatiesystemen die ik nog moest lezen, en zie, een wonder gebeurde: na een uur viel ik in slaap. Om tien uur ’s avonds! Iets wat ik anders zeker nooit gedaan zou hebben. Vandaag was ik wakker (en fris!) om acht uur. Een vreemde ervaring, maar ik beklaag me niet.

Voor wie meteen cold turkey wilt gaan: op 24 maart is het Shutdown day, en word je opgeroepen om één dag lang je pc uit te laten staan. Wie het meer in de games-sfeer zoekt: Get a First Life: Fornicate using your actual genitals. Een goede suggestie, lijkt me.

Eén reactie to “Nieuwe regels”

  1. Fery Vanhemelryck Says:

    24 maart zal ik ook eens een poging doen. En dat reclameren na tien uur kan ook voor gezorgd worden.🙂

Reacties zijn gesloten.


