Zogezegd in Gent

Op vrijdag zes mei organiseert Radio 1 in de Vooruit in Gent een literaire avond: Zogezegd. Tom Lanoye is curator, en hij heeft het programma opgesteld rond vier sessies waar je er ééntje uit moet kiezen, en nog een hoop rand-evenementen waar je vrij naartoe mag. Wie heeft zin om hier mee naartoe te gaan? En welke vriendelijke medelezer uit het Gentse zou slaapplaatsen ter beschikking kunnen stellen? Misschien dat ik mijn meter meekrijg, en dan de late trein naar haar appartement in Oostende kan nemen, maar als dat niet lukt, zou ik niet graag ergens onder een brug moeten gaan liggen. De jeugdherberg kan natuurlijk ook nog, maar waarom geld uitgeven als je er een gezellig weerzien kan van maken?

Het volledige programma vind je op de hierboven gelinkte site, maar ik geef hier nog even wat meer detail over die vier sessies, en meteen mijn eigen mening.

Hollands glorie, met Connie Palmen, Adriaan van Dis, Arthur Japin, A.F.TH. Van der Heijden en Vonne vander Meer. Dat klinkt wel interessant, waarschijnlijk gewoon schrijvers die iets met hun werk doen.

Salon de Flandre, met Paul Mennes, david van reybrouck, Anne Provoost, Chaara Malika, Johan de Boose, Koen Peeters, Mustafa Kör, Johanna Spaey, Ingrid Van der Veken & Daddy’s Darlings (huisorkest). Hier zijn meer namen die ik niet ken, wat het wel leuk kan maken. Ook gewoon méér namen dan bij het Hollandse alternatief, dus als er iemand saai is, kan dat niet zo lang duren🙂

Courteaux-comeback: Jan Decleir, Els Dottermans, Kevin Janssens, Tom van Dyck, Adriaan van Dis, Loesje Maieu en Tom Lanoye fêteren Shakespeare-vertaler Willy Courteaux met film- en andere citaten. Dit zijn allemaal mensen die iets heel boeiend op podium kunnen brengen, maar ik weet niet of ik er genoeg nieuwe dingen in zou vinden

Bravo Brusselmans: Vlaanderens Enige Volksschrijver en wordt 50 en is 25 jaar auteur. Verloren gewaande videobeelden weer opgeduikeld! Verkiezing van Brusselmans Lookalike 2007! Verkiezing van Miss Brusselmans 2007! Feestoptreden met als mistery guests de sterren van onze nationale R&R. Ik hou niet zo van zijn boeken, dus denk ik dat dit me niet zo zal aanstaan.

2 Reacties to “Zogezegd in Gent”

  1. Peter Dedecker Says:

    Een literaire avond is niet meteen mijn ding, maar als je wil, kunnen we daarna nog een pintje drinken en stel ik mijn zetel ter beschikking. Tenzij je liever bij Anneleen slaapt natuurlijk.

  2. Domi Says:

    Die heeft een goeie matras.🙂

Reacties zijn gesloten.


