Gisteren in de AS Adventure

“Goeiedag, ik zoek een muskietennet”
“Ah leuk, waar gaat u heen?”
“Euh… ’t Is eigenlijk niet voor mij, maar voor mijn broer.”
“Ah, en waar gaat hij heen?”
“Euh… ’t Is eigenlijk om thuis boven zijn bed te hangen, tegen de muggen.”
“Ah. Nu ja, dat moet ook kunnen zeker?”

Mijn toekomst zou dus muggenbeten-vrij moeten zijn, nadat ik Katleen gisteren op expeditie heb gestuurd om een muggennet te gaan halen. We hebben hier wel vliegenramen op de slaapkamers, maar het is hier zo’n open huis, dat dat eigenlijk niet helpt. De nacht van woensdag op donderdag zou dus de laatste keer mogen geweest zijn dat ik door zo’n ellendig beest mij urenlang (of zo leek het toch) wakker hield, en deed twijfelen of het de moeite was om het licht aan te doen en op jacht te gaan (wat het toch nooit is, want ofwel vind je haar niet meer, ofwel eindigt het met een dikke rode vlek op de muur).

Ophangen ging gemakkelijk omdat ik vlak onder het dak slaap, en dus drie perfect geplaatste balken kon gebruiken om de haakjes in te boren. Het zal wel maar voor twee maanden zijn, want in september trekken Katrien en ik naar het appartement waar Martien nu nog zit, en ik weet niet of ik de huisbaas (zijnde ons vader) zover zal krijgen dat ik daar ook gaatjes mag boren.

Als je ’t ziet, denk je onmiddellijk aan een tent of een hemelbed. Vroeger (nog niet zo lang geleden eigenlijk) heb ik een hele tijd witte lakens rond mijn slaapplatform gehangen, wat het helemaal een tent-uitzicht gaf (maar nogal veel luchtcirculatie tegenhield). Nu is die sfeer er terug, maar dan zonder de nadelen. Alhoewel: ’t is nog een beetje zoeken, want het rek waar mijn wekker en zo op staan, ligt normaal ook buiten het net, en is dus moeilijker bereikbaar. Dat zou dan wel als voordeel moeten geven dat ik ’s ochtends meer kans heb om op tijd uit bed te komen.

Deze nacht heeft het alleszins gewerkt: ik heb aan één stuk door kunnen slapen. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat er gewoon geen muggen in mijn kamer zaten…

Ook nog aan de kassa gisteren:

“Goh Katleen, dat zakje is nu wel erg vuil hé. Hadden we niet beter die andere genomen?”
“Ach mevrouw, als ze weg is, zal dat nog vuiler worden hoor. Waar ga je eigenlijk naartoe meisje?”

3 Reacties to “Gisteren in de AS Adventure”

  1. Domi Says:

    Ge had mss baygon kunnen gebruiken. Steek dat een kwartiertje in de prise en de zoemende klootzakken vallen als vliegen.🙂

  2. Fery Says:

    En dan al die giftige stoffen inademen zeker🙂
    Een muskietennet lijkt mij ook de beste oplossing. Slaapwel Jan!

  3. Rygir Says:

    In de Ikea hebben ze die dingen ook. Alleen is dat daar dus echt wel bedoeld voor thuisgebruik en verdenken ze u er niet van op vakantie te willen gaan. Ik geloof dat dat dan een klamboe heet, maar pin me niet vast op de spelling.

    Ik heb er hier nog ergens eentje liggen denk ik zelfs… is zo’n bamboe ring en dan een groot wit net dat je kan draperen eenmaal je het haakje in het midden van de ring ergens aan ’t plafond hebt bevestigd. Werkte prima, maar als je het een dagje open had laten hangen zaten die beesten soms net allemaal binnen het net in plaats van erbuiten. En met die kattenkoppen hier in huis die ook op bed komen slapen leeft zo’n net niet heel lang. Wel kon ik er mijn nachtkastje en al mee bedekken, wat wel zo praktisch was.

    Tegenwoordig heb ik echter een hele brave spin die over het vijvertje voor mijn raam een gigantisch web maakt en dat lijkt prima te helpen.

Reacties zijn gesloten.


