Groeten uit de berensteeg!

Opgelet, ik heb mijn blog verhuisd. Je kan deze tekst beter lezen op de nieuwe locatie.

Even een onnozel tussendoortje: toevallig zag ik het stukje kadaster waar wij op wonen, en blijkbaar heet onze grond historisch “De wilde beeren steeg”. Nog maar eens een bewijs dat mijn zusje wel degelijk hier door beren is achtergelaten! Ik heb het altijd geweten!

beerensteeg.png

Mijn ouders wisten dat blijkbaar al langer (van die naam, niet van mijn gedropte zus), maar volgens hun slaat het op de bosbessen die hier nu nog langs de wegen te vinden zijn. Tss… ben ik dan de enige met een beetje fantasie?

Die kaarten zijn wel leuk, alleen spijtig dat ik ze nergens online vind. Ik ben ze maar toevallig tegengekomen omdat hier in de buurt een gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan wordt opgesteld, en de kaarten in dat dossier zaten. Geo-Vlaanderen is zo al langer aanbieder van hopen interessant geografisch materiaal. ’t Is misschien niet zo vlot als Google Maps, maar je kan er toch enige tijd bezig blijven.

Eén reactie to “Groeten uit de berensteeg!”

  1. Rygir Says:

    Hmm…rooi beerkes *smek smek*

Reacties zijn gesloten.


